неделя, 23 март 2014 г.

Кръчмарска - Социология на терен...

В днешното дигитализирано общесто човек докато си пие кафето, в кварталното кафене какво ли не му идва на ума... Това се случи днес и смен, та реших да споделя. Седя си пия си кафето а около мен хората говорят, както и аз водя разговор с хората, с които споделям масата за сутрешното кафе. Теми за разговор колкото искате ( Предстоящите избори за ЕП, политическата система и статукво в България, Русия и анексирането на Крим, както и реакцията на САЩ и ЕС ) . Та докато си пиех кафето, се сетих за една повест написана от Иван Вазав, подрастващото поколение надали си спомня Вазов, камо ли написаната от него творба "Чичовци" , както и героите там... Защо точно тази творба на Вазов, ще ме попитате, отговора се намира в написаното до сега ( сутешно кафе, дискисия - кафенето на Хаджи Ахил ) , все пак кафенето на Хаджи Ахил е централното място където се развива действието. За тези които не са чели, ще предоставя линк, за да разберете думите написани от мен... https://www.youtube.com/watch?v=nhjM-dHA78U Линка е за първа част, но лесно ще намерите препратки за следващите части. Ще попитате, какво общо има сутрешното кафе, написаното от Вазов, днешната социология, както и политика... Напоследък по телеЗяпа както и всякакви електронни медии ме облъчват, със социологически данни, коя партия била и влизала нейде си, ако иало избори сега и на мига, ми Благодаря им, ама нЕма нужда. Както се кязваше в една постановка на Хачо Бояджиев "На кого да вярва човек, на ушите си или очите си " . Та и аз да попитам на кое да вярвам, на ошите си ли, които чуват какво си говорят хората докато си пият кафето, а ошите чуват доста цветисти изрази и думи... Или пък на очите си, виждащи лъскавите графики, с които ни облъчват, сега няма да споделям моите социологически данни, а и няма нужда аз да Ви облъчвам, всеки един от Вас, може да си направи собствено такова, и сами ще се убедите, че няма нищо общо с тези изнесени в медиите... Още едно нещо ми направи впечатление във Вазовите герои и битовизма в повеста ( Иван Селямсъза и Варлаам Копринарката ) , в тези двамата разпознавате ли двама лидери на две големи политически партии, един многодетен татко и друг самотен и затворен в меговият си собствен свят човек? Ето затова Вазов се нарича Патриарха на българската литература, нещо написано преди 100 години е актуално с пълна сила днес. Ето това беше от мен за днес, докато си пия кафето, социология на терен в нашият дигитален свят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Колекция от филми с Луи дьо Фюнес

Ще Ви предложа една колекция, на един любим за мен актьор! Това е незабравимия за мен Луи дьо Фюнес. Една голяма част от младото покол...